O podróżach dalekich i bliskich. Japonia.

Wykład Magdy i Marcina Gniazdowskich, VII Festiwal Sąsiedzki „Wespół w Zespół dla Solca”, 16 czerwca 2020 [1h27min]

Japonia to miks tradycji i nowoczesności. Para podróżników Magda i Marcin Gniazdowscy podczas VII Festiwalu Sąsiedzkiego „Wespół w Zespół dla Solca” radziła, jak zaplanować dwutygodniowy urlop w Kraju Kwitnącej Wiśni. Goście podzielili się zarówno praktycznymi informacjami dotyczącymi pobytu w Japonii, jak też opisali wybrane atrakcje czekające tam na turystów.

Nie możesz obejrzeć wykładu? Posłuchaj podcastu:

Magdalena i Marcin Gniazdowscy, podróżnicy oraz małżonkowie z kilkunastoletnim stażem, opowiadają w nagraniu, jak zaplanować wyjazd turystyczny do Japonii oraz co warto zobaczyć w Kraju Kwitnącej Wiśni. Na wstępie wystąpienia dzielą się praktycznymi informacjami związanymi z organizacją lotu, a także pobytem na miejscu. Można się tutaj dowiedzieć m.in. jak zorganizowany jest transport publiczny w Japonii, gdzie szukać noclegu czy też jako korzystać z internetu.

Japonia to miks tradycji i nowoczesności. Zasadniczą część wystąpienia Gniazdowscy poświęcają na opowieść, co zobaczyli oraz czego doświadczyli podczas swojej kilkunastodniowej podróży do tego kraju. Podróżnicy mieli okazję zwiedzić zarówno wielkie aglomeracje, jak też kameralne miejsca związane z tradycyjną japońską kulturą. Obserwowali także wielki turniej sumo oraz Sakurę, czyli słynne kwitnienie wiśni. Podczas prelekcji nie zabrakło również opisu japońskich przysmaków. Więcej o tym, jak wygląda Japonia oczami podróżników, w nagraniu wykładu.

Warto zajrzeć również na prowadzonego przez Gniazdowskich bloga Meet the World, gdzie opisują wyjazd do Japonii oraz inne wyprawy.

Zobacz też: Podróże w dawnej Japonii – przygody na drogach Tōkaidō i Kisōkaidō

PW

***

Licencja Creative Commons
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska.

Podobne wykłady Społeczeństwo

Komentarze

Partnerzy

Lista zapisanych wykładów jest aktualnie pusta.