Za grube, za szczupłe i w sam raz. Podstawy prawidłowego żywienia dzieci

Rozmowa z dr n.med. Lucyną Pachocką specjalistką dietetykiem przeprowadzona została w warszawskim Instytucie Żywności i Żywienia, 27 sierpnia 2013 r. Rozmowę prowadzi Ewa Żuławnik z Fundacji Wspomagania Wsi [17min]

U coraz większej liczby dzieci zauważyć można nieprawidłową, zbyt wysoką wagę. Związane jest to z niską aktywnością dzieci, połączoną z siedzącym trybem życia (np. spędzając  czas przed komputerem) oraz spożywaniem produktów przetworzonych, zwierających  wiele węglowodanów prostych.

Okazuje się,  że płatki śniadaniowe oraz np. serki homogenizowane są dosładzane przez producentów, by bardziej dzieciom smakowały. Napoje słodzone i słodycze także dostępne są dla dzieci na wyciągnięcie ręki, np. w szkolnych sklepikach. Tu warto wspomnieć, że półlitrowy napój gazowany zawiera około 6 łyżeczek sacharozy, czyli cukru! Nawyki żywieniowe nabyte w dzieciństwie bardzo trudno zmienić w dorosłym życiu.

Do nieprawidłowych nawyków żywienia należy także częstotliwość posiłków. Warto pamiętać o pięciu zbilansowanych posiłkach dziennie. Zbilansowanych, czyli zawierających białko pełnowartościowe. Tego rodzaju białko znajduje się np.  w kefirze, jogurcie, mleku lub mięsie.

„Za grube, za szczupłe i w sam raz. Podstawy prawidłowego żywienia dzieci.” Rozmowa z dr n.med. Lucyną Pachocką specjalistką dietetykiem przeprowadzona została w warszawskim Instytucie Żywności i Żywienia, 27 sierpnia 2013 r. Rozmowę prowadzi Ewa Żuławnik z Fundacji Wspomagania Wsi.

Materiał pochodzi z Witryny Wiejskiej, z wrześniowego tematu miesiąca pt. „Podstawy prawidłowego żywienia dzieci”. Więcej na www.witrynawiejska.org.pl.

Licencja Creative Commons
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska.

Partnerzy

Lista zapisanych wykładów jest aktualnie pusta.